Adatvédelmi tájékoztató a Divinus Hotel Kft. internetes honlapjának látogatói részére
Adatkezelő megnevezése: Divinus Hotel Üzemeltető Kft.
Adatkezelő cégjegyzékszáma: 09-09-014920
Adatkezelő adószáma: 13838623-2-09
Adatkezelő KSH száma: 13838623-5510-113-09
Adatkezelő székhelye: 4032 Debrecen, Nagyerdei körút 1.
Adatkezelő bankszámlaszáma: Erste Bank 11600006-00000000-68644370
Adatkezelő elérhetősége: front@hoteldivinus.hu
Adatkezelő weboldala: www.hoteldivinus.hu
Adatkezelő telefonszáma: +36 52/510-900
Adatkezelő fax száma: +36 52/510-901
Adatvédelmi tisztviselő: Hodosi Krisztina
Az adatvédelmi tájékoztató célja, hogy rögzítse a Divinus Hotel Kft. (továbbiakban: Adatkezelő) által alkalmazott és az Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzatában meghatározott kezelési elveket, amelyeket Adatkezelő magára nézve kötelezőnek ismer el, és kötelezettséget vállal arra, hogy szolgáltatásaival, a honlap működtetésével kapcsolatos adatkezelése megfelel a jelen tájékoztatóban és a hatályos jogszabályokban meghatározott rendelkezéseknek.
Az Adatkezelési és Adatvédelmi Szabályzat hatálya kiterjed Adatkezelő minden részlegére és az adatkezelésbe bevont szerződéses adatfeldolgozókra, akik a Divinus Hotel Üzemeltető Kft megbízásából adatkezelést végeznek.
Adatkezelő fontosnak tartja, hogy az általa nyújtott szolgáltatások minden területén, minden vendég számára biztosítva legyen, hogy jogait és alapvető szabadságjogait, különösen a magánélethez való jogát tiszteletben tartsák a személyes adatainak feldolgozása során.
A Szabályzat célja, hogy az érintettek az előírásoknak megfelelő tájékoztatást kapjanak a birtokában lévő és általa kezelt adatok jogalapjáról, az adatok céljáról és azok forrásáról.
Fogalmak:
Ezen Szabályzat alkalmazásában:
Adatvédelmi és adatbiztonsági elvek
A Divinus Hotel Üzemeltető Kft. Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzata alapján végez adatkezelési tevékenységet a jelen felülettel kapcsolatos személyes adatokat illetően. Szabályzat hatálya kiterjed az Adatkezelő minden részlegénél folytatott valamennyi folyamatra.
Személyes adat kizárólag egyértelműen meghatározott, jogszerű célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelhető. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie az adatkezelés céljának, az adatok felvételének és kezelésének tisztességesnek és törvényesnek kell lennie. Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.
Személyes adat kezelésére csak jog gyakorlása vagy előírások teljesítésének érdekében és az előírások betartásával van lehetőség. Adatkezelő által kezelt személyes adatok magáncélra való felhasználása tilos. Az adatkezelésnek mindenkor meg kell felelnie a célhoz kötöttség alapelvének.
Az adatkezelés minden szakaszában meg kell felelnie a célnak – és amennyiben az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok kezelése egyébként jogellenes, az adatoknak törlésre kell kerülniük.
Az adatkezelés során biztosítani kell az adatok pontosságát, teljességét és – ha az adatkezelés céljára tekintettel szükséges – naprakészségét, valamint azt, hogy az érintettet csak az adatkezelés céljához szükséges ideig lehessen azonosítani.
Az adatkezelés során arra alkalmas műszaki vagy szervezési – így különösen az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisülésével vagy károsodásával szembeni védelmet kialakító – intézkedések alkalmazásával Adatkezelő biztosítja személyes adatok megfelelő biztonságát.
Adatkezelő mindenkori ügyvezetője, a szálloda szolgáltatás összetett tevékenységének figyelembe vételével meghatározza az adatvédelem rendszerét és az ide vonatkozó feladat és hatásköröket. Adatkezelő minden munkatársa és adatkezeléssel megbízott partnere a munkája során gondoskodik arról, hogy jogosulatlan személy ne tekinthessen be személyes adatokba és arról, hogy a személyes adatok elhelyezése úgy kerüljön kialakításra, hogy az jogosulatlan személy részére ne legyen hozzáférhető.
Adatkezelés jogalapja:
Személyes adat akkor kezelhető, ha
a) azt törvény vagy – törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben, különleges adatnak vagy bűnügyi személyes adatnak nem minősülő adat esetén – helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli,
b) az adatkezelő törvényben meghatározott feladatainak ellátásához feltétlenül szükséges és az érintett a személyes adatok kezeléséhez kifejezetten hozzájárult,
c) az érintett vagy más személy létfontosságú érdekeinek védelméhez, valamint a személyek életét, testi épségét vagy javait fenyegető közvetlen veszély elhárításához vagy megelőzéséhez szükséges és azzal arányos, vagy
d) a személyes adatot az érintett kifejezetten nyilvánosságra hozta és az az adatkezelés céljának megvalósulásához szükséges és azzal arányos.
Különleges adat kizárólag akkor kezelhető, ha
a) az az érintett vagy más személy létfontosságú érdekeinek védelméhez, valamint a személyek életét, testi épségét vagy javait fenyegető közvetlen veszély elhárításához vagy megelőzéséhez szükséges és azzal arányos;
b) a személyes adatot az érintett kifejezetten nyilvánosságra hozta és az az adatkezelés céljának megvalósulásához szükséges és azzal arányos;
c) az törvényben kihirdetett nemzetközi szerződés végrehajtásához feltétlenül szükséges és azzal arányos; azt az Alaptörvényben biztosított alapvető jog érvényesítése, továbbá a nemzetbiztonság, a bűncselekmények megelőzése, felderítése vagy üldözése érdekében vagy honvédelmi érdekből törvény elrendeli.
Adatkezelő adatkezelési rendszerének felügyeletét az adatvédelmi tisztviselő és a mindenkori ügyvezető látja el.
Az érintett jogai:
Érintett az Adatkezelő adatkezelési eljárásával kapcsolatban panasszal fordulhat:
Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1024 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Postacím: 1530 Budapest, Pf. 5.
Email cím: ugyfelszolgalat@naih.hu
Telefon: +36 1/391-1400
Honlap: www.naih.hu
Az érintett az adatkezelő, illetve az adatfeldolgozó ellen bírósághoz fordulhat, ha megítélése szerint az adatkezelő, illetve az általa megbízott adatfeldolgozó a személyes adatait a személyes adatok kezelésére vonatkozó, jogszabályban vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusában meghatározott előírások megsértésével kezeli. Azt, hogy az adatkezelés a személyes adatok kezelésére vonatkozó, jogszabályban vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusában meghatározott előírásoknak megfelel, az adatkezelő, illetve az adatfeldolgozó köteles bizonyítani. A pert az érintett – választása szerint – a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes törvényszék előtt is megindíthatja. A perben fél lehet az is, akinek egyébként nincs perbeli jogképessége. A perbe a Hatóság az érintett pernyertessége érdekében beavatkozhat.
Ha az adatkezelő a személyes adatok kezelésére vonatkozó, jogszabályban vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusában meghatározott előírásokat megsérti és ezzel másnak kárt okoz, köteles azt megtéríteni. Amennyiben adatkezelő eljárása során más személyiségi jogát megsérti, akinek személyiségi joga sérelmet szenvedett, sérelemdíjat követelhet.
Az adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy a személyiségi jog megsértésével okozott jogsérelmet az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő, mentesül továbbá abban az esetben is, ha bizonyítja, hogy az általa végzett adatkezelési műveletek során a személyes adatok kezelésére vonatkozó, jogszabályban vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusában meghatározott, kifejezetten az adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségek, valamint az adatkezelő jogszerű utasításainak betartásával járt el.
Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető a sérelemdíj, amennyiben a kár a károsult vagy a személyiségi jog megsértésével okozott jogsérelem a személyiségi jogi sérelmet szenvedő személy szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.
Személyes adatainak kezelésével kapcsolatban további információért forduljon adatvédelmi tisztviselőnkhöz:
Hodosi Krisztina
Levelezési cím: 4032 Debrecen, Nagyerdei körút 1.
E-mail cím: front@hoteldivinus.hu
Telefonszám: +36 52/510-900
Tevékenységünkkel kapcsolatosan megvalósuló adatkezelések:
Honlap adatkezelése
Adatkezelő a www.hoteldivinus.hu és a www.divinushotel.hu címeken üzemeltet honlapokat.
Adatkezelő által működtetett honlapokhoz bárki, kiléte felfedése és személyes adatai megadása nélkül hozzáférhet, a honlapokon és az ahhoz kapcsolt oldalakon szabadon és korlátozás nélkül szerezhet információkat. Nem személyhez kötött információkat azonban korlátlanul és automatikusan gyűjt a weblap a látogatókról. Ezekből az adatokból személyes adat azonban nem nyerhető, így az Infotv. hatálya alá tartozó adatkezelést nem valósít meg.
Ajánlatkérés esetén olyan lehetősége is van a látogatóknak, hogy személyes adatokat adjanak meg (név, e-mail cím, telefonszám) ajánlatkérés céljából, ezen adatokat Adatkezelő a Szabályzatban foglaltak szerint kezeli.
A honlap a Google Analytics a webanalitikai szolgáltatást használja. A Google Analytics „sütiket” (cookies), a honlaplátogató számítógépén elhelyezett szövegfájlokat használ, amelyek célja, hogy segítse a weboldal használatának elemzését. A sütik által generált, a honlap használatára vonatkozó információkat (a honlaplátogató IP-címét) a Google Amerikai Egyesült Államokban lévő szervereire továbbítja, és ott tárolja. A Google nem kapcsolja össze a sütik által generált információkat más adatokkal – éppen ezért a hatályos adatvédelmi szabályozás (a szabályzat megalkotásakor az Infotv., a szabályzat módosításakor az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete [a továbbiakban: GDPR] és az Infotv.) alapján nem valósítja meg személyes adatok kezelését. A honlaplátogató böngészője megfelelő beállításainak kiválasztásával visszautasíthatja a sütik használatát. A weboldal használatával a honlaplátogató hozzájárul adatainak feldolgozásához a fentiekben meghatározott módon és célokra.
A Google a megszerzett információkat a honlap érintett által történő használatának elemzésére, a weboldalon végrehajtott tevékenységekről szóló riportok összeállítására használja.
Adatkezelés célja: honlapot látogatók tevékenységének elemzése, az elektronikus szolgáltatások elérhetővé tétele
kezelt adatok köre: felhasználó látogatásának kezdő és befejező időpontja, a felhasználó számítógépének böngésző és az operációs rendszer típusa, egyéb rögzített adatok (cookie-k) a honlap bejelentkezést igénylő menüpontjai esetén: név, e-mail cím, telefonszám
adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása
adattárolás határideje: adatkezelés céljának megvalósulásáig, maximum 2 évig
adattárolás módja: elektronikusan
A Szállodai szolgáltatással összefüggő adatkezelés
Adatkezelő tevékenysége során szállodai szolgáltatást biztosít.
Az érintettek a szállodába történő bejelentkezés során egy regisztrációs lapot (Bejelentkező lap) töltenek ki. Ajánlatkérés céljából megadott adatokat Adatkezelő a Szabályzatban foglaltak szerint kezeli.
A bejelentkezésre szolgáló nyomtatványon az alábbi személyes adatok kerülnek megadásra: név, születési hely és idő, állampolgárság, állandó lakcím, személyi igazolvány, vagy útlevélszám, fizetés módja, érkezés, utazás ideje, foglalási szám, szobaszám, adott esetben gépkocsi rendszáma, egyéb elérhetőség: telefonszám, e-mail cím. A bejelentkezésre szolgáló nyomtatványon az érintett hozzájárulását adhatja marketing célú körlevelek, hírlevelek fogadására.
adatkezelés célja: a szállodába történő bejelentkezés biztosítása, ügyfelek számára szobák kiadása, marketing tevékenység,
kezelt adatok köre: érkezés-utazás időpontja, foglalási szám , név, születési hely és idő, állampolgárság, lakcím, személyi igazolvány, vagy útlevélszám, fizetés módja, egyéb elérhetőség: telefonszám, e-mail cím (e-mail cím esetében a marketing célú körlevelekre való jelentkezés lehetősége).
adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása
adattárolás határideje: számviteli törvény szerinti 8 év
adatkezelés módja: elektronikusan és papír alapon
A szálláshely honlapján történő online foglalás esetén a foglalás értékének kiegyenlítése az alábbiakban megjelölt módokon lehetséges:
Online bankkártyás fizetés: OTP SimplePay
Elfogadott bankkártyák: Maestro, MasterCard, Visa, Visa Electron, Diners Club, American Express
Online fizetés SZÉP kártyával: OTP Szép Kártya, MKB Szép Kártya, K&H SZÉP Kártya
Rendezvényszervezéshez kapcsolódó adatkezelés
Adatkezelőnél lehetőség van terembérlésre rendezvények lebonyolítása céljából. Erre vonatkozóan szerződés jön létre a megrendelő és Adatkezelő között. A szerződéskötéshez szükséges adatok elektronikus ügyfélnyilvántartó rendszerben kerülnek rögzítésre.
A szerződéseket papíralapon is tárolja Adatkezelő.
adatkezelés célja: rendezvények szervezése, terem bérbeadása
kezelt adatok köre: bérleti szerződésen szereplő adatok: név, cím, adószám, telefonszám, e-mail cím,
adatkezelés jogalapja: szerződés teljesítése, érintett hozzájárulása
adattárolás határideje: az elektronikusan felvett adatok tekintetében az adattárolási határidő: 1 év, a papíralapú adatok esetében: 5 év, a számlázási adatok esetében pedig a számviteli törvény szerinti 8 év
adatkezelés módja: elektronikusan és papíralapon
Egyes külföldiek kötelező nyilvántartása
A harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény rendelkezései alapján a nem EGT-államból érkező érintettek kötelesek kitölteni a 26. számú melléklet szerinti nyilvántartási lapot. A törvény 3. §-a értelmében harmadik országbeli állampolgárnak kell tekinteni az ellenkező bizonyításig azt a személyt, aki állampolgársága igazolására harmadik ország által kiállított érvényes úti okmányt használ fel, vagy azt a személyt, aki nem valószínűsíti, hogy külön törvényben meghatározottak szerint a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkezik. A 73. § (2) bekezdés értelmében a kereskedelmi szálláshelyen vagy jogi személy által fenntartott egyéb szálláshelyen megszálló harmadik országbeli állampolgár adatairól a szállásadó az előírt formanyomtatvány szerinti nyilvántartást vezet. A vendégkönyvet a Bevándorlási és Menekültügy Hivatal területileg illetékes Észak-Alföldi Regionális Igazgatósága részére a tárgyévet követő március 31-ig le kell adni. A formanyomtatványon szereplő adat rögzítésre kerül a Hostware szállodai programban, ezután papíralapon zárt szekrényben kerül tárolásra 8 éves időtartamra.
adatkezelés célja: a szállodába történő bejelentkezés biztosítása, ügyfelek számára szobák kiadása, törvényi kötelezettség teljesítése
kezelt adatok köre: név, születési idő, állampolgárság, lakcím, személyi igazolvány, vagy útlevélszám, fizetés módja, érkezés, távozás ideje, vízum száma
adatkezelés jogalapja: törvényi felhatalmazás, érintett hozzájárulása
adattárolás határideje: számviteli törvény szerinti legalább 8 év
adatkezelés módja: elektronikusan és papír alapon
Idegenforgalmi adó nyilvántartás
Adatkezelő az idegenforgalmi adó megfizetéséhez vagy az idegenforgalmi adó alól mentesség igazolására nyilvántartást vezet az érintettek személyi adatairól. A személyes adatokat az érintettek a 25. számú mellékletben szereplő nyilatkozaton bocsátják adatkezelő rendelkezésére.
adatkezelés célja: adókötelezettség, mentesség feltételeinek biztosítása, ellenőrizhetőség, törvényi kötelezettség teljesítése
kezelt adatok köre: név, születési hely és idő, állandó lakcím, érkezés, távozás ideje, adómentesség jogcíme
adatkezelés jogalapja: törvényi felhatalmazás, érintett hozzájárulása
adattárolás határideje: számviteli törvény szerinti legalább 8 év
adatkezelés módja: elektronikusan és papír alapon
A törzsvendég programmal kapcsolatos adatkezelés
Adatkezelő a Szálloda törzsvendég programjához nyilvántartást vezet az érintettek személyi adatairól. A személyes adatokat az érintettek a 31. számú mellékletben szereplő jelentkezési lapon bocsátják adatkezelő rendelkezésére.
adatkezelés célja: az űrlap kitöltői részére hírlevél, akciók megküldése, kedvezmények nyilvántartása
kezelt adatok köre: név, születési idő, anyja neve, gyermekek születési dátuma, lakcím, levelezési cím, telefonszám, e-mail cím, gépkocsi rendszám
adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása
adattárolás határideje: az érintett megszüntetési nyilatkozatáig
adattárolás módja: elektronikusan és papír alapon
Szobafoglalás során felmerülő adatkezelés
A szobafoglalónak (továbbiakban érintett) lehetősége van a Divinus Szállodában szobát foglalnia. Ezt megteheti az: online szobafoglalási felületen keresztül, e-mailben, telefonon, telefaxon, levélben. Szobafoglalás során Érintett a tartózkodással kapcsolatos adatokon kívül megadja Adatkezelő részére a következő adatait: név, e-mail cím, telefonszám, fizetési mód, számlázási cím, nemzetiség és különleges esetekben (ifa mentesség) az életkorát.
adatkezelés célja: szobafoglalással kapcsolatos ügyintézés, kapcsolattartás, szállásfoglalások nyilvántartása és teljesítése,
kezelt adatok köre: név, e-mail címe, telefonszám, fizetési mód, számlázási cím, nemzetiség, életkor,
adatkezelés jogalapja: érintett önkéntes hozzájárulása
adattárolás határideje: számviteli törvény szerinti 8 év,
adatkezelés módja: elektronikusan és papír alapon
Panaszkezelés során felmerülő adatkezelés
Adatkezelő a panaszkezelést a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvénynek (továbbiakban: Fgytv.) a panasztétel napján hatályos rendelkezései meghatározottak szerint végzi, az ehhez kapcsolódó adatkezelés az Fgytv. 17/A-C. §-aiban meghatározottakkal összhangban történik.
Az ügyfelek, vendégek által igénybe vehető panaszbejelentés módjai:
Szóbeli panasz személyesen terjeszthető elő az Adatkezlőnél székhelyén a 4032 Debrecen, Nagyerdei krt. 1. szám alatt.
Amennyiben az érintett a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy annak azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a panaszról jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyv egy másolati példányát Adatkezelőnek át kell adnia a panaszt tevő személy részére.
A panaszról felvett jegyzőkönyv a következőket tartalmazza:
Panasz előterjesztésének módjai:
Közös szabályok
Adatkezelő a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (továbbiakban Fgytv.) előírásaival összhangban minden esetben írásba foglalja a panasszal kapcsolatos intézkedéseit és indokolással ellátva a panaszosnak a panasz beérkezését követő 30 napon belül megküldi, kivéve, ha a vendég a panaszát szóban közli és Adatkezelő az abban foglaltaknak nyomban eleget tesz.
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni, a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és azzal egyidejűleg a jegyzőkönyvet megküldeni.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A panaszt elutasító álláspontját Adatkezelő indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
adatkezelés célja: panaszok rögzítése, kivizsgálása, elbírálása
kezelt adatok köre: az ügyfél neve, lakcíme, illetve székhelye, levelezési címe, a panasz előterjesztésének helye, ideje, annak módja, a panasz részletes leírása, a bemutatott iratok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, a jegyzőkönyvet felvevő személy és a személyesen közölt szóbeli panasz esetén az ügyfél aláírása, a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, az ügyféllel való kapcsolattartási e-mail cím, telefonszám
adatkezelés jogalapja: törvényi felhatalmazás, az érintett hozzájárulása
adattárolás határideje: Adatkezelő a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi
adatkezelés módja: elektronikusan és papíralapon
A panaszkezeléssel összefüggő adatkezelésekről szóló adatvédelmi tájékoztatót a 13. számú melléket tartalmazza. Jelen adatkezeléshez esetlegesen kapcsolódó adatfeldolgozókat és az adattovábbítások címzettjeit az 1. melléklet tartalmazza.
Kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés
Adatkezelő a Szabályzat 1. számú mellékletében szereplő alvállalkozója az Adatkezelő tulajdonában lévő, 96 db kamerából és 3 adatrögzítőből álló, a szálloda közösségi helyeit rögzítő elektronikus megfigyelőrendszert üzemeltet. Az elektronikus megfigyelőrendszert Adatkezelő a Ptk., a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény (továbbiakban Szvtv.) vonatkozó rendelkezései, továbbá a Szabályzat 19. számú mellékletében foglalt előírásokkal összhangban működteti.
Az Szvtv. 31. § előírásainak megfelelően az elektronikus megfigyelőrendszer az emberi élet, testi épség, személyi szabadság védelme, a veszélyes anyagok őrzése, az üzleti, fizetési, bank- és értékpapírtitok védelme, valamint vagyonvédelem érdekében kerül alkalmazásra.
adatkezelés célja: kamerákkal történő megfigyelés munkavédelmi és vagyonvédelmi célból
kezelt adatok köre: érintett képmása, a kameraképpel megszerezhető adatok (tartózkodási hely és idő)
adatkezelés jogalapja: az érintett ráutaló magatartással tanúsított hozzájárulása [Szvtv. 30. § (2)]
adattárolás határideje: a felvétel felhasználás hiányában, rögzítéstől számított 3 munkanap után törlésre kerül [Szvtv. 31. § (2)], megkeresés hiányában, amennyiben a felvételt jog vagy jogos érdek igazolásával kérték Adatkezelőt, hogy azt ne semmisítse meg, az a megkereséstől számított 30 nap után törlésre kerül [Szvtv.31.§(6)]
adattárolás módja: elektronikusan
Adatbiztonság
Adatkezelő az előírások betartása mellett minden szükséges lépést megtett az adatkezelési eljárás során birtokába került adatok lehető legmagasabb szintű biztonsága érdekében. Az adatok a Divinus Hotel területén lévő szervereken kerülnek tárolásra.
A szerverterem – lopás és rongálás elleni védelemmel van ellátva, klimatizálással állandó páratartalom és hőmérséklet biztosított; áramkimaradás esetére a szerverek szünetmentes áramellátása biztosított, tűzjelző és automatikus tűzoltó rendszer került kiépítésre, a tűzjelző rendszer kapcsolatban van a 24 órás portaszolgálattal, a terembe csak arra jogosult személyek juthatnak be szigorú nyilvántartás mellett.
Az öt darab szerveren tükrözéssel, aktív vírusvédelemmel, külső hozzáférés letiltásával, aktív tűzfalakkal és biztonsági hozzáférési kód használatával biztosított az adatok védelme és megőrzése.
Adatfeldolgozó a honlap üzemeltetésére, a szerverek karbantartására és azok adatvédelmének szoftveres biztonságára vonatkozóan a Global Software Kft.-vel. Címe: 4026 Debrecen, Kassai út 26.
Az adatkezeléssel összefüggő tevékenysége: honlap üzemeltetés és adathordozók szoftveres és hardveres karbantartása. Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik
Érintett az Adatkezelő adatkezelési eljárásával kapcsolatos panasszal a NAIH-hoz fordulhat:
Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Kalkulálja ki és foglalja le pihenését online, azonnali visszaigazolással, könnyedén, pár lépésben, csak
2 perc alatt!
Kérje ajánlatunkat egyszerűen pár pillanat alatt! Legkésőbb 24 órán belül elküldjük Önnek személyre szabott árajánlatunkat!